Day #8 - Gospel and Glamour

6 juli 2014 - Nyeri, Kenia

Na 10 minuten op de verkeerde kerkbankjes werden we door Rose gebeld dat ze ons stond op te wachten om naar de Prime Minister International Gospel Church te gaan. We stonden dus maar weer op en liepen met haar mee. De gospel kerk was een ware beleving. Er werd uiteraard veel gezongen en gepreekt. Dit alles door een audiosysteem dat zodanig versterkt was dat je het in Uganda had kunnen horen. Namens de groep mocht ik wat vertellen op het podium. Ik heb de gemeenschap bedankt voor ons welkom en verteld wat we hier in Nyeri doen. We mochten niet weg zonder een kopje thee en zodoende zaten we om half 1 braaf ons kopje leeg te drinken in een keet naast de schuur die een kerk was. De 3e kerk die ik hier mag meemaken en ik vond het erg leuk. Alleen de gospelkerk in de sloppewijk die we in 2011 zagen wint het nog van deze beleving.

Meteen na de thee werden Linda, Stella, Maaike en ik meegenomen naar de kapper. Hoewel ik me heel erg had voorgenomen mijn haar dit jaar met rust te laten zit ik dit blog toch weer te typen met een hoofd vol vlechtjes. Het leek me wel handig op reis in Azié als ik me geen zorgen hoef te maken over mijn kapsel. En het scheelt weer 10 flesjes met haarproducten in mijn backpack.

Tijdens het vlechten heb ik mooi een boek uit kunnen lezen. We zijn uiteindelijk 9 uur in de salon geweest. Om 11 uur kwamen we thuis en stond er nog wat eten voor ons klaar. Na een klein hapje duik ik mijn bed in. Eens kijken of ik nog kan slapen met een hoofd vol extentions. Lala salama! (Slaap lekker)

1. Emmy Schepens-Vissers:
    7 juli 2014
    He Ellen,
    al ben ik wat verbaasd over je vlechtjes, het is wel een goede zet. Niet alleen op reis handig, je hebt nu ook wat uit kunnen rusten op de kappersstoel. :) x
  2. Pascalle Cup:
    7 juli 2014
    Hey Ellen, geweldig mooi om te lezen wat jullie meemaken tijdens deze reis. Succes en Geniet! Pascalle