Day #46 - Alive museum

13 augustus 2014 - Singapore, Singapore

Na even lekker uitslapen is het tijd om uit te checken. Voor de allerlaatste keer pakken we onze tassen in.

Nog een paar uur om de stad te verkennen en dan zullen we ons toch echt naar het vliegveld moeten gaan begeven.

We lunchen in onze straat bij een heel leuk cafeetje. Het doet wat italiaans aan. We genieten van het fijne eten en de service van de vriendelijke ober. Vrolijk bedient hij ons van onze drankjes en bread-pizza's.

Eunice neemt ons hierna mee de stad in. Wat heerlijk om zo'n tourguide te hebben. Ze weet alle leuke plekjes en we hoeven ons geen zorgen te maken over onze daginvulling. Eunice moet nog even lunchen, wij kunnen altijd wel eten dus het eerste wat we doen is een sushi-restaurant opzoeken. Zo'n leuke waar de bordjes op een lopende band door de zaak draaien. Het is extra leuk om de gerechtjes voorbij te zien komen en nieuwsgierig bordjes van de band te grijpen.

Het Alive Museum staat op het programma. Het duurt bijna een uur voor we het gevonden hebben maar het is zeker de moeite waard. In het museum zijn allerlei muur/vloer-schilderingen gemaakt waarmee je op de foto kan. De schilderingen zijn zo gemaakt dat de foto uiteindelijk 3D lijkt. Er zijn grappige plaatjes met superman, een krokodil en een zombie-put, maar ook mooie plaatjes met een kolibrie, een giraffe of een papieren bootje. We vermaken ons meer dan een uur in deze speeltuin voor alle leeftijden.

Voor het diner hebben we afgesproken met meerdere mensen. Het restaurant wat we uitgekozen hebben uit Eunice's gidsje ligt in Little Arabia. In de schaduw van een prachtige moskee liggen een aantal schattige oosters aandoende straatjes. De sfeer is er erg leuk en het restaurantje waar we gaan zitten serveert lekker eten. De tafel zit vol met mensen die elkaar deels kennen. Allemaal hebben ze Kamil en/of Ivo als connectie. Het is een vrolijke bende waarbij iedereen elkaar beter leert kennen. Een mooie manier om ons verblijf in Singapore/Azië af te sluiten.

Om 20:00 is het dan tijd om onze tassen op te halen in het hostel en richting vliegveld te gaan.

Daar eten we nog wat en dan is het tijd om te boarden. Holland, here we come!