Day #9 - Deurstijlen en Weerwolven

7 juli 2014 - Nyeri, Kenia

Omdat jelte vandaag 16 wordt staan we om 7 uur aan zijn bed om hem luidkeels toe te zingen. Jelte is de jongste in de groep. Verder zijn de meesten 16, 17 of 18 en zijn er 5 studenten mee van 20-23.

Op deze 3e werkdag begaf ik me weer naar het Kieni West Childrens Home om wat deurstijlen te schuren. Omdat we deels werk overdoen wat vorig jaar al gedaan is, is het soms wat frustrerend. Toch komen we weer een heel eind. Als het goed is verhuizen de kinderen binnen 3 weken naar dit huis. Wij gaan daar niet bj zijn maar de groep die na ons komt hopelijk wel.

Na een lekker kopje thee van Patrick stoomden we nog even een uurtje door. Om 1 uur kwam Matatu-muturi ons weer halen. Onze kookploeg had flink uitgepakt met gebakken eieren. Ook hier wordt weer aan de verjaardag van Jelte gedacht, en een beetje aan die van Erik. Hij is zaterdag jarig maar dan is iedereen bij zijn gastgezin. Er is chips, cake en er wordt wederom gezongen.

Na de lunch duik ik het internetcafé in. Even bijlezen en 3 dagen van mijn blog online zetten. Ook zoek ik naar een nieuwe camera-lens; deze heb ik vanochtend kapot laten vallen. Voor nu kan ik hem gelukkig nog gebruiken, voor de reis naar Azie bestel ik een nieuwe zodat deze in de tussentijd gemaakt kan worden. Balen is het wel, maar met mijn herontdekte levensmotto ‘Hakuna Matata’ verdwijnen dit soort problemen al gauw naar de achtergrond.

Rachel maakt nog eens wat thee voor mij en Kelvin, die inmiddels ook een goede verkoudheid te pakken heeft en ik neem een lekkere douche. Als herboren steek ik me in nettere kleren en ga ik in de keuken wachten op Rose.

Om 5 uur, ok 5:30, wacht 6:20 komt Rose Aidan en mij halen voor een evaluatiemomentje. We bespreken de verdeling voor de host-families komend weekend. Rachel gaat op dat moment de 2e groep van het vliegveld halen. We zullen1 week samenzijn en wanneer wij naar huis gaan blijven zij nog 2 weken. Ook benadrukken we nog eens hoe goed de groep het doet. Ze gaan ieder hun eigen uitdagingen aan en pinken hier en daar een traantje weg. Om zich vervolgens weer lekker op het werk of in het avontuur te storten.

We komen wat laat terug en de groep heeft al gegeten. Wel hebben ze op ons gewacht om de taart met kaarsjes aan Jelte en Px te overhandigen. Px is namelijk ook jarig vandaaag, ze wordt 51. De taart is vanmiddag gebakken door Joyce, Rowan en Merel. Hij is heerlijk. Echt fantastisch dat ze dit op zich hebben genomen. De jarigen stralen ervan en blazen samen de kaarsjes uit.

We spelen nog 2 potjes weerwolven buiten bij kaarslicht en dan is ook dag 9 alweer voorbij.