Day #44 - Lichtstad

11 augustus 2014 - Singapore, Singapore

Ook al vertrekken we al lekker vroeg naar het vliegveld (6:30) en is het maar 2 uur vliegen, dankzij luchthavendingen ben je er toch zo een hele ochtend mee kwijt. Vanwege het tijdsverschil landen we om 12:00. Onderweg naar ons hostel lunchen we bij Wendy’s, lekker cultureel. Ik was nog onbekend met het Amerikaanse fenomeen maar de ‘Baconater’ overtuigd mij direct.

We nemen even de tijd om ons te installeren in ons hostel en gaan dan de stad in. We vinden een Starbucks en een Pizzahut. Erg leuk om even deze westerse dingen te genieten maar voor onze portemonnee is het minder leuk. We wachten veel te lang op onze pizza en racen naar ons hostel terug. We hebben afgesproken met Trisha, een vriendin van Kamivo. Maar eerst wagen we ons nog even aan de skybar van het Sandds Hotel. Dit 3-toren-hoge gebouw telt 57 verdiepingen. We mogen naar binnen, gelukkig. Het uitzicht is adembenemend. Overal zijn lichtjes, zo ver je kijkt. Zelfs op zee lichten honderden schepen op, tot aan de horizon.

We genieten van een cocktail, het uitzicht en de onwerkelijke omschakeling na 3 weken (6 weken) landelijk gebied.

Trisha wacht op ons in een barretje verderop. We lopen er heen en drinken nog 1 biertje. Dan is het tijd om naar huis te gaan. Nou, mooi niet! Voor onze ogen sluiten de hekken van het metrostation. Een vrouwenstem roept op drsmatische wijze om dat er vandaag geen treinen meer rijden en teleurgesteld draaien we ons om. Gelukkig zijn er taxi’s in overvloed. En zo zijn we al gauw weer bij ons hostel.