Day #2 - Gesloopte Gitaren

30 juni 2014 - Nyeri, Kenia

Ontwaken in Kenia. Ik keek er al bijna een jaar naar uit. Veel te vroeg sprong ik uit bed, raapte mijn spullen bij elkaar en vertrok naar de receptie. Er was nog een kopie van mijn paspoort nodig en ik had nu mooi de tijd om even te internetten voordat iedereen wakker werd. Na wat twitter, facebook en dit blog schoof ik aan in de eetzaal tussen alle slaperige gezichtjes.
Met een kopje Keniaanse ginger-tea begon mijn ochtend fantastisch.
De bus zou er om 12:00 zijn dus om 13:00 vertrokken we vol goede moed naar Nyeri. Onderweg viel iedereen van de ene in de andere verbazing. Ik voelde me elke kilometer meer thuis.
De Moi Nyeri Primary School, onze thuisbasis, gaat morgen weer open na een morte vakantie. Nu is het nog even rustig en ik alle tijd om bij te kletsen met Muturi, EG, Px, Rose, Rachel en Josef. Wat heerlijk om iedereen weer te zien en herinneringen op te halen aan vorig jaar.
De bedden zijn verdeeld, Px had ‘mijn’ bed rechts naast de deur al gereserveerd, de tassen uitgepakt en het terrein is verkend. Mijn gitaar heeft de reis helaas niet overleefd. Zijn hals bungelt treurig aan de snaren. Aidan gaat proberen hem te lijmen morgen, fingers crossed!
Na een fijne douche uit een emmer warm water schoven we aan tafel. De geur van stoofvlees, rijst en koolsalade rook vertrouwd.
Het is heerlijk om met het ritme mee te gaan. Vragen als ‘hoelaat gaan we...’ en ‘wat doen we...’ weer ik rustig af met ‘Als god het wil’ en ‘zodra de wielen stoppen met draaien’. De groep gaat soepel mee in de cultuur en ik krijg van alle kanten te horen hoe goed zich aanpassen.
Inmiddels laat iedereen de vermoeidheid van nieuwe indrukken het winnen van de nieuwsgierigheid en duikt het bed in.
Morgen weer een dag.

1. Emmy Schepens-Vissers:
    1 juli 2014
    Fijn dat je er weer "thuis" bent!
    Jammer van de gitaar, maar jij (jullie) zijn wel zo creatief dat daar iets op gevonden gaat worden :)
    X
  2. Ankie:
    1 juli 2014
    Fijn Ellen, dan is het toch en soort thuis komen he!
    Maar je gitaar brrrrrr bah bah wacht met spanning af of hij gefikst kan worden .

Kus xxx
  3. Kaatje:
    1 juli 2014
    Heerlijk El!! Dikke kus!!!!!
  4. Eveline:
    Oooooh ik krijg heimwee!
    Geniet ervan, en doe ze allemaal de groetjes! En maak vooral veeeeeel foto's! :p
  5. Kim Kentin:
    1 juli 2014
    Ik wil zo graag terug! Ik volg alles op de voet! :D
  6. Saskia:
    1 juli 2014
    Hee meis! Fijn dat je je alweer zo gauw thuisvoelt daar! Maar wel echt sneu van je gitaar, zo op het begin van de reis... Hopelijk kan hij nog worden gefixt!
    Keep us posted, dat is fijn :) xxx
  7. Michaela:
    2 juli 2014
    heel veel plezier.......en als je terug bent toch even op de koffie!