Day #35 - Professional Bustourists

2 augustus 2014 - Angkor Wat, Cambodja

We besloten eens overdsg te reizen, naar Siem Reap. Bij dit plaatsje liggen de beroemde tempels van Cambodja waaronder Angkor Wat (als je het niet kent is het de moeite waard om google maps aan te zetten op satelite-view).

Bij de grens met Cambodja wordt ons visum bijzonder soepel geregeld. De laatste beambte kijkt niet eens naar de goede pagina in ons paspoort en laat ons passeren.

In Phnom Penh hebben we 2 uur tijd te doden. Gelukkig mogen we onze backpacks in het kantoor van de busmaatschappij leggen. We vinden een pizzatentje mét wifi. In tegenstelling tot eerdere bussen had die van vandaag geen wifi en zijn de restaurantjes hier ook niet rijk bedeeld met deze moderne variant van zuurstof. Het pizzatentje komt dus als geroepen en gezellig als we zijn gaan we alle 3 even aan het infuus van draadloos geluk.

Onze 2e bus is zowaar nog brakker dan de vorige. De reis zou 6 uur gaan duren. Tegen 11 uur kregen we autopech en beseften we ons dat we niet om 00:00 aan zouden gaan komen. Te meer omdat Kamil op zijn GPS zag dat we zojuist 50 km hadden afgelegd in de laatste 1,5 uur.

Om 3:00 kwamen we aan. Gelukkig hadden we in Phnom Penh al een pickup geregeld met een tuktuk. De goede man bracht ons langs hotels tot er ergens een kamer vrij was en we spraken met hem af dat hij ons morgen langs de tempels brengt. Wel pas om 12 uur.. even slapen.
Na een kort kussengevecht geven we toe aan onze vermoeidheid.