Day #34 - Notre Nothing

1 augustus 2014 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Tijd om de toerist uit te hangen. Na de biertjes van gisterenavond is opstaan om half 10 best een challenge. Na een douche beginnen we onze tour. We lopen langs een aantal standbeelden, een gebouw van 49 verdiepingen wat we niet beklimmen (beetje duur) en de rivier de Saigon. Uiteindelijk komen we uit bij de Notre Dame. Een exacte replica van zijn broertje in Parijs, maar dan met rode steen gebouwd. Helaas is de kerk dicht, ik had me er zo op verheugd.

We lopen door naar het Onafhankelijkheidspaleis. Omdat het al half 4 is gaan we niet naar binnen, we willen namelijk graag het War-museum bezoeken. Daar lopen we 1,5 uur lang rond tussen foto’s die ons kippenvel bezorgen. De vreselijk aangedane mensen door chemicaliën en bommen, gevechtsvliegtuigen en huilende kinderen maken veel indruk op ons.

We zijn gesloopt, fysiek en mentaal. Tijd dus voor een massage. We geven ons 1 uur lang over aan de knedende handjes van een Vietnamese masseuze.

Na een lekker bordje Mexicaans eten kruipen we ons bed in, morgen reizen we in 12 uur naar Siem Reap, waar we het wereldberoemde Angkor Wat gaan zien.

Even een test voor Kamil en Ivo of ze mijn verslagjes ook lezen wanneer ze het delen op facebook ;)
als ze dit lezen schrijven ze hun favoriete Vietnam-moment in de comments onder dit bericht..

1. Kamil:
    Zingende Ellen
  2. Kelvin:
    1 augustus 2014
    Wat een omschakeling van Kenia naar een reis als deze. Een heerlijke jaloezie bekruipt me als ik dit allemaal lees. Geniet er maar van en volgend jaar weer? Of dan Japan/China neem mij dan wel mee. Ga maar lekker de toerist uit hangen en nog heel veel plezier. Ik lees graag je verslagen zo maak ik het ook een beetje mee.
  3. Dolf Schrama:
    1 augustus 2014
    Leuke verhalen weer online nu weer op een ander stukje van onze wonderbaarlijke aardbol.
    Ellen wat beleef je al veel mooie dingen in je jonge leventje.
    Dit nemen ze jou nooit meer af wat er ook gebeurt.
    Je bent een veelzijdig meisje met veel kwaliteiten die een ontdekkingstocht van haar leven maakt echt goed van je.
    Nou veel plezier nog en blijf goed op je zelf passen want weer veilig terug keren.
    Groeten van Dolf
  4. Samir:
    1 augustus 2014
    alweer genoten...waar is de reactie van Ivo?
  5. Wahib (Ivo dus):
    2 augustus 2014
    In dubio tussen easy riding motorrijden en zingende Ellen
  6. Rieky:
    Geweldig Ellen, geniet maar verder
  7. Ankie:
    2 augustus 2014
    Enjoy hihihi wat een heren!!!!x