Day #27 - Traveljunkie

25 juli 2014 - Halong Bay, Vietnam

Na het nachtje onder de sterren voeren we verder de baai in. Er staat nog 1 activiteit op het programma: de Pearlfarm. Op deze drijvende boerderij worden oesters gekweekt. Na 18 maanden wordt er een klein plastic balletje in het beestje gestopt. De oester bouwt daar dan een mooi parelmoer laagje omheen. Na 18 maanden kan men de parels oogsten. In 3 van de 10 oesters zit dan een mooie parel.

Na deze enerverende ervaring voeren we langzaam terug naar de haven. Het is zó verschrikkelijk mooi hier, het is dat we over 3 weken in Singapore moeten zijn..

De bus brengt ons weer naar Hanoi waar we 30 minuten hebben voor een broodje. Onze nachtbus naar Hue vertrekt om 18:00. Ook dat is voor mij een nieuwe ervaring. Met zo’n 30 mensen liggen we in een soort stapelbed/stoelen waarin je verrassend comfortabel kan zitten. Helaas kunnen we niet bij elkaar zitten, Kamil moet helemaal achterin. Hij is ons al gauw vergeten wanneer zijn nieuwe Zwitserse en Mexicaanse vrienden een toffe film opzetten. Ivo en ik vinden 20:00 een perfecte tijd om een discussie over geloof en wetenschap te starten.

Uiteindelijk vallen we onder geruststellend getoeter in slaap.

1. Emmy Schepens-Vissers:
    27 juli 2014
    Dus die dure parels zijn van plastic?