Day #25 - Bangkok --> Hanoi

23 juli 2014 - Hanoi, Vietnam

In de vroege ochtend kom ik aan in Bangkok. Het is ongeveer half 8, dus half 3 in Nederland. Ik heb me in de meest rare bochten gewrongen om de krappe beenruimte goed te benutten maar het mocht niet baten. Het enige wat hielp was een glaasje rode wijn.

Met 2 uur slaap stap ik Thailand binnen. Ik moet hier 4 uur wachten en dan nog 2 uurtjes vliegen. Ik ben moe en zit er echt even doorheen. Ik troost me met de gedachte dat er over een paar uur een zwaaiende Ivo en Kamil op het vliegveld staan.

Tijdens de vlucht over Thailand naar Hanoi trekt mijn humeur bij; wat is het hier mooi! Enorme bergen en groene velden strekken zich onder mij uit. Ik ben ontzettend benieuwd hoe het er vanaf de grond uitziet.

Na het halen van mijn visum en backpack is het zover; knuffelen!

Kamil en Ivo zijn gisteren al aangekomen en hebben e stad al verkend. We nemen een Aziatische Matatu (weet niet hoe ze dat hier noemen) naar het hostel. Dat duurt ongeveer een uur maar gelukkig zijn deze busjes stukken minder brak dan in Kenia.

Ons hostel ligt in een super schattig straatje met winkeltjes, restaurants en reisbureaus. De mannen hebben ons tripje naar Halong Bay al geboekt voor morgen en hebben ook een leuk Vietnamees restaurantje ontdekt. Ik val in een warm bad. :)

Het hostel heeft een rooftop-bar waar we even proosten op ons samenzijn. Daarna steken we de straat over voor een Vietnamese maaltijd. Veel langer houd ik het niet vol; bedtijd.

Bovenin mijn stapelbed val ik tevreden in slaap. 4 dagen, 19.000 km, 5 vliegtuigen verder, het is gelukt.