Day #25 - Bangkok --> Hanoi

23 juli 2014 - Hanoi, Vietnam

In de vroege ochtend kom ik aan in Bangkok. Het is ongeveer half 8, dus half 3 in Nederland. Ik heb me in de meest rare bochten gewrongen om de krappe beenruimte goed te benutten maar het mocht niet baten. Het enige wat hielp was een glaasje rode wijn.

Met 2 uur slaap stap ik Thailand binnen. Ik moet hier 4 uur wachten en dan nog 2 uurtjes vliegen. Ik ben moe en zit er echt even doorheen. Ik troost me met de gedachte dat er over een paar uur een zwaaiende Ivo en Kamil op het vliegveld staan.

Tijdens de vlucht over Thailand naar Hanoi trekt mijn humeur bij; wat is het hier mooi! Enorme bergen en groene velden strekken zich onder mij uit. Ik ben ontzettend benieuwd hoe het er vanaf de grond uitziet.

Na het halen van mijn visum en backpack is het zover; knuffelen!

Kamil en Ivo zijn gisteren al aangekomen en hebben e stad al verkend. We nemen een Aziatische Matatu (weet niet hoe ze dat hier noemen) naar het hostel. Dat duurt ongeveer een uur maar gelukkig zijn deze busjes stukken minder brak dan in Kenia.

Ons hostel ligt in een super schattig straatje met winkeltjes, restaurants en reisbureaus. De mannen hebben ons tripje naar Halong Bay al geboekt voor morgen en hebben ook een leuk Vietnamees restaurantje ontdekt. Ik val in een warm bad. :)

Het hostel heeft een rooftop-bar waar we even proosten op ons samenzijn. Daarna steken we de straat over voor een Vietnamese maaltijd. Veel langer houd ik het niet vol; bedtijd.

Bovenin mijn stapelbed val ik tevreden in slaap. 4 dagen, 19.000 km, 5 vliegtuigen verder, het is gelukt.

1. Ankie:
    Lieve Ellen,

Wat een reis en zoals je zelf al beaamde bijna to much voor een mens!
    Gelukkig dat je weer goed bent aangekomen, en niet meer Shaggy bent!
    Wij zagen zoveel leed op tv over de MA 17 indrukwekkend !
    Dan denk je extra (hoe dom misschien ) komt onze Ellen goed aan!
    En ja hoor .........pfff
    Groetjes aan de boys en een dikke knuffel van ons allemaal
  2. Samir:
    24 juli 2014
    veel plezier daar en groeten aan de jongens..
  3. Emmy Schepens-Vissers:
    24 juli 2014
    He Ellen ook ik heb vaak aan jr gedscht tijdens de reis! Alleen had ik verescht dat je de hele reis oiv temazepam zou zijn geweest! had maaar even gebeld.hadde we even gekletst :). ben blij dat de jongens zo goed voor je zorgen! Dikke x voor allen
  4. Rieky:
    Hoi Ellen.

Wat een reis zeg maar je bent er.
    Geniet de komende weken.
    Liefs Jan en Rieky.