Day #24 - Amsterdam --> Helsinki --> Bangkok

22 juli 2014 - Bangkok, Thailand

Om 9:00 komen papa en mama me halen. Ik heb heerlijk geslapen en ben klaar voor deel 2 van de reis. We rijden terug naar Schiphol. Nog geen 24 uur geleden reden we aan de andere kant van de snelweg.

Er staat een lange rij voor de check-in balie en daarom blijft er weig tijd over om koffie te drinken. Om 11:00 ga ik de douane door. Om 11:20 kan ik al boarden en om 12:00 zitten we in de lucht. Ik ben beland tussen een groep Indiase dokters. Na een korte stoelendans omdat ze graag bij elkaar zitten eindig ik naast een wat ouder Indiaas stel. Ze bestellen een shitload aan drankjes waarna de mannelijke helft het koolzuurgas met onbeschaamd volume terug het vliegtuig in boert.

In Helsinki heb ik even de tijd om mijn telefoon te laden. Het vliegtuig vertrekt met vertraging. Het is een Airbus 380. Ik heb nog nooit in zo’n groot vliegtuig gevlogen en kijk mijn ogen uit. Ik zit bij het raam met naast me een heel ardig Thais meisje. Als ik niet zo moe was hadden we vast een heel leuk gesprek kunnen voeren.

Zo nu en dan stel ik me voor hoe het geweest moet zijn voor de mensen in vlucht MH17. Ik kijk naar buiten en zie in gedachten een raket ontploffen boven de wolken. Het is onwerkelijk. Iedereen zit lekker te lezen, slaapt of kijkt een filmpje. Ik word gerustgesteld door de prachtige sterrenhemel boven Rusland, de lichtjeszee boven India en de opkomende zon boven Thailand.

Inmiddels zit ik op Bangkok Airport. Nog een paar uurtjes vliegen en dan zie ik mijn maatjes Ivo en Kamil!