Day #21 - Sunset Safari

19 juli 2014 - Samburu National Park, Kenia

Om 6:00 gaat de wekker. Als je beesten wil zien is de ochtend een perfect tijdstip. We zien de zon opkomen achter één van de bergen terwijl de Afrikaanse fauna ontwaakt. We hebben geluk. We zien een cheeta, luipaard en een enorme kudde olifanten. Voor mij is de big 5 nu comoleet. Eerder al zag ik de leeuw, neushoorn, buffel en olifant. Met het luipaard is het lijstje compleet.

Om 8:30 zijn we weer terug in het kamp en genieten we van het ontbijt. De bikinis worden uit de tas gevist en we bezetten het zwembad. Ik duik de lobby in voor de beste wifi-ontvangst om even wat werk in te halen.

Om 16:00 is er weer een safari maar die slaan Vera, Karin, Kelvin, Cynthia en ik over. Wij gaan om 17:00 op pad voor een sunset safari. We rijden een berg op en komen uit bij een punt waar we heel ver over de savanne kunnen kijken. De zon gaat pas over 30 minuten onder dus we vermaken ons met wat gitaarspel en een fotoshoot. Het personeel en de ranger die met ons mee zijn moeten erg om ons lachen.

Wanneer de zon ondergaat zit er een dikke wolk voor. Daardoor kleurt de lucht in de mooiste kleuren. We maken meer foto’s en drinken meer wijn.

Wanneer het zo donker is dat we de sterren kunnen zien gaan we op de kiezels liggen en genieten we van deze onwerkelijke situatie. Afrika. National Park. Zonsondergang. Sterren en goed gezelschap.

Bij terugkomst schuiven we aan bij het diner. Het wordt een lange avond want de gitaar mag weer uit de tas. Het provosorisch opgelapte instrument is inmiddels een souvenir geworden. De krabbels van de hele groep met watervaste stift maken hem zo uniek dat ik hem gewoon weer mee naar huis neem.

We blijven zingen en praten tot de obers ons met lichaamstaal duidelijk maken dat het bedtijd is. Moe maar voldaan geniet ik nog één keer van mijn luxe douche en bed.