Day #22 - From Samburu to Hanoi

20 juli 2014 - Samburu National Reserve, Kenia

Na een fijn ontbijtje gaan Aidan en ik de uitdaging aan om onze terugvlucht in te checken. Ook het betlen van de rekening is een uitdaging. Er worden geen maestro-kaarten geaccepteerd. Aangezien ik het gisteren nog expliciet gevraagd heb voor we de dure sinset safari boekten en ze me toen beloofden dat het kon, zie ik dit niet als mijn probleem. ^^
Wanneer er na 2 uur nog geen oplossing is vertel ik de receptionist vriendelijk doch dwingend dat wij na de lunch weggaan en dat het dan erg lastig wordt om ons geld te krijgen.
Geheel volgens afrikaanse traditie is er uiteindelijk een oplossing. Hoe groot een probleem ook lijkt hier, er is altijd wat aan te doen.

Na het uitmesten van onze hutten en een laatste beetje zon vangen schuiven we aan voor de lunch. Rose en Rachel krijgen nog een groot applaus en een cadeautje voor hun briljante prestatie. We hebben 3 weken genoten, gelachen en geleerd.

De terugreis is langer dan ik met woorden kan beschrijven. Via Nanyuki en Nyeri komen we aan bij een bijzonder inspirerende pizzahut aan de rand van Nairobi. Na een snelle hap rijden we door naar het vliegveld.

Een knuffelig afscheid en 2 wachturen verder stappen we in, terug naar huis.

De 3,5-daagse reis naar Hanoi begint hier..