Day #15 - Grote Verhalen

13 juli 2014 - Nyeri, Kenia

Met een heerlijke smoothie van Helen begon de dag goed. Samen gingen nog even de stad in voor beltegoed en cake. Erik was namelijk gisteren jarig en de groep van Martin is aangekomen. Met zo’n grote groep is er veel taart nodig en daarom kocht ik een 3ecake om te vieren dat we 3e zijn geworden op het WK.

Op school aangekomen waren er al 2 groepjes terug van hun host-family avontuur. Samen met Yannick en Cynthia maakte ik oranje icing voor de taart. Het lukte goed en na het ontmoeten van Martin’s groep, het arriveren van de rest van onze groep en een bezoekje aan een kinderfeestje op het schoolterrein aten we de taart met de hele groep op.

De evaluatie van de gastgezinnen duurt erg lang. Iedereen heeft zo ontzettend veel meegemaakt. Van roeren in de koeienpoep tot eten bij een 5-sterren restaurant. Het is lastig voor iedereen om de aandacht erbij te houden. Ik blijf maar herhalen dat iedereen evenveel recht heeft om zijn verhaal te vertellen en dat het netjes is om daarnaar te luisteren. Uiteindelijk sluiten we vol nieuwe verhalen en indrukken de ronde af en schuiven we aan tafel.

Met 36 mensen aan tafel is het wel een beetje druk. Maar vooral gezellig. Er worden ervaringen gedeeld en uiteraard verteld de groep maar wat graag aan de nieuwkomelingen wat ze allemaal te wachten staat.

Na het eten ga ik met Kelvin sterren kijken en zware gesprekken voeren. Om vervolgens op weg te gaan naar the White Rhino om de WK-finale te kijken. De Kenianen zijn voor Argentinië en binnen onze groep waren de meningen verdeeld. Ik sluit me aan bij de algemene gedachte op Twitter; “Ik heb het geprobeerd maar ik gun het geen van beiden.”