Day #14 - Chillin' and Cheerin'

12 juli 2014 - Nyeri, Kenia

Vandaag was een rustige dag. Om 11:30 rolde ik eens mijn bed uit. Na een ontbijtje en een snelle douche heeftnHelen me geholpen krullen in mijn vlechtjes te maken. “krullen in mijn vlechtjes?” ja, krullen in mijn vlechtjes. Als je strakke vlechten maakt van zo’n 10 vlechtjes bij elkaar en deze in heet water dompelt komt er een slag in. Een ingewikkeld karwei als je niet in een salon bent maar samen hebben we het geflikt.

Met mijn nieuwe kapsel gingen we de straat op, op zoek naar groenten, vlees en gember. De slager is een hele cultuurshock. Het vlees hangt in een etalage. Zonder koeling, mét vliegen. De karkassen hangen aan een haak en op bestelling worden er stukken afgehakt/gezaagd. Gelukkig wordt het altijd goed gekookt waardoor zelfs Afrikaanse bacteriën geen kans krijgen.

Van alle boodschappen maken we (Lees Helen) een heerlijke Pilau, guacamole en groentemix. Na deze fijne energieboost vond ik eindelijk de moed om weer even wat te werken.

Rachel belde nog even om te zeggen dat de groep van Martin vannacht al aangekomen is. Ze werd uit haar bed gebeld en heeft iedereen in haar huis in Nairobi laten slapen omdat de hotels allemaal vol zaten. Dolle pret omdat het vorig jaar precies andersom fout ging. Toen stonden Rose en Rachel een dag eerder op het vliegveld, wij zouden pas 24 uur later aankomen.
De groep van Martin blijft vanaf vandaag nog 3 weken en gaat dus verder met de projecten waaraan wij begonnen zijn. Deze week trekken we 4 dagen samen op.

Tegen 22:00 kruip ik op de bank in afwachting van de troostfinale BRA-NED.

1. Dolf Schrama:
    13 juli 2014
    Dag Ellen het gaat je goed daar zie ik , lekker aan het gebak geweest en een nieuwe kapsel , leuke vrienden ontmoet en fijne gesprekken , God meid wat doe je toch een hoop levenservaring op daar.
    Dit komt jou de rest van jou leven goed van pas.
    geniet nog een tijdje en doe je best.
    Maar pas goed op jezelf.
    Veel groetjes Dolf
  2. Emmy Schepens-Vissers:
    13 juli 2014
    Waar is de foto van je krullenvlechten of vlechtenkrullen?
    Veel plezier samen met de groep van Martin!