Day #13 - Dance the Night Away

11 juli 2014 - Nyeri, Kenia

Gisteren was Rose jarig. Rowan heeft een tart voor haar gebakken en deze eten we vandaag na het ontbijt lekker op. Rose was blij verrast door de prachtig versierde taart met kaarsjes.

Tussen 10 en 11 werden alle deelnemers opgehaald voor hun bezoekmaan de hostfamilies. Om 12:30 was dan ook iedereen vertrokken. Aidan vertrok met Rachel naar Nairobi en ik bleef achter met de zus van Rachel, Helen.

Samen zijn we onze dag in het huis van de stichting goed doorgekomen. Ik ben aan de slag gegaan met wat LSVb bezigheden en Helen stortte zich op haar studie. We hebben fijne gesprekken gevoerd over het feit dat Afrika niet 1 land is en dat Black-Americans geen Afrikanen zijn. Ook de rechtszaak tegen president Kenyatta in Den Haag kwam uiteraard voorbij. De contracten met de Chinezen worden door vel Kenianen gezien als positief. Er is inderdaad in de afgelopen 4 jaar veel veranderd en dat is zeker te danken aan de wegen die de chinezen hebben aangelegd. We waren het er gelukkig over eens dat het aan de Kenianen is om zelf mee te groeien zodat ze op eigen benen kunnen staan zodra de Chinezen weer vertrekken.

We kookten samen en om 8 uur kwam Rose me halen voor een avondje uit. In de White Rhino was het eg rustig en stond de wedstrijd NED-ARG op herhaling. Niet echt the place to be dus. Op naar de Happy Times. Het was nog wat rustig maar al snel stroomden de mensen binnen. Tot 4:30mhebben we de billen uit onze broek gedanst, heerlijk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl