Day #30 - Chillen op het strand

28 juli 2014 - Hoi An, Vietnam

We slapen lekker uit en gaan rustig ontbijten bij een tentje op de hoek. Kamil wil graag naar de kapper en er moeten  og ansichtkaarten op de post.

Na deze ‘boodschappen’ huren we voor 1 dollar een fiets en rijden we naar het strand. Hetis heerlijk om door de omgving te fietsen. 4 km verderop parkeren we ons vervoersmiddel en lopen we de ‘boulevard’ op.  Elk tentje wil ons binnenlokken en de mannen doen hun best er een goede deal uit te slepen.

Uiteindelijk vinden we fijne bedjes bij een wat soberder terrasje. We bestellen meteen een mojito en proosten op het heerlijke leven. Het strand met zijn bamboe-parasollen en de blauwe zee doen me denken aan de plaatjes uit een reisgids.

Aan het eind van de middag fietsen we terug naarnHoi An. We hebben geluk, vanaf het strand zien we dat het in Danang (dat plaatsje met de onbetalbare resorts) kneiterhard aan het regenen is.

Om 19:00 hebben we met Emily en Nicole afgesproken om te gaan eten bij Hola Taco. Helaas is onze tafel vergeven en is de Tequilla op. De bediening is een zooitje maar het eten maakt alles goed. Wát een heerlijke taco’s en spare ribs. Het gezelschap maakt ook veel goed. We bediscussieren het verschil tussen footbal en soccer en wat Obama nu werkelijk voor elkaar heeft gekregen in zijn termijn.

Na het eten verkennen we het nachtleven van Hoi An. Langs de rand van de rivier kijken we onze ogen uit. Overal zijn lichtjes. Mensen verkopen hapjes en drinken vanuit hun kraampje of drijvende lichtjes vanaf een boot. Ook wij laten samen een lichtje drijven.

We zijn Nicole en Emily inmiddels uit het oog verloren en lopen nog even een marktje op. Het afdingen is makkelijk zo laat in de avond. Een ‘closing-discount’ is een goed begin van het blufspelletje. Ook maken we kennis met Mimi, de dochter van een straatverkoper. Ze vertelt ons verlegen dat ze 7 jaar is en deelt ons de cola en rietjes uit die we van haar vader kopen.

Uiteindelijk vinden we de club waat N&E zuden zijn, helaas zijn ze al weg. Het is een dure tent dus we zoeken iets verder voor onze afsluitende cocktail. Bij Dive-café Diva proberen we verschillende mixjes uit, tot het tijd is om de weg terug naar huis te zoeken.

Tevreden kruipen we in ons bedje, voor de laatste nacht in Hoi An.

1. Samir:
    28 juli 2014
    wat een leven,.. heerlijk !!! drijvende lichtjes voor de slachtoffers vd vliegramp zeker....