Day #11 - Hup Holland Hup

9 juli 2014 - Nyeri, Kenia

Het was mijn beurt om naar het weeshuis te gaan. Daar is op dit moment niet veel meer te doen dan het afkrabben van de verf in de oranje kamer. Een treurige bezigheid. De verf laat los en dus moet alles eraf voordat we het opnieuw kunnen verven. Hopelijk is het weghalen van ORANJE verf geen voorbode van de wedstrijd vanavond.

Vera is druk geweest met de onderlaag in de gangen. Hopelijk kunnen we morgen wat meer verven zodat alles er netjes uit gaat zien.

In de middag heb ik enorm veel geïnternet. Mijn LSVb-mail deed het weer dus ik kon even bijlezen wat ik mis op de drieharingstraat. Ook heb ik een nieuwe lens besteld voor mijn camera aangezien ik die kapot had laten vallen eergisteren. =(

Na het gebruikelijke potje weerwolven schoven we de banken dichter naar de tv in de Boys Common Room. Met frisdrank en chips in de aanslag concentreerden we ons op het kleine ruisbeeld boven ons. Omdst de schooljongens al moeten slapen mogen we geen lawaai maken. We zuchten, vloeken zacht en gaan in elke pauze zachtjes naar de wc. Na 120 minuten is de spanning niet meer binnen te houden. Op het puntje van onze bankjes zien we hoe ónze jongens’ de strijd verliezen. Je begrijpt dat het daarna heel gemakkelijk stil was.

Met beteuterde gezichtjes droop iedereen af naar zijn bed. Het is over. We worden geen wereldkampioen.

1. Emmy Schepens-Vissers:
    10 juli 2014
    De tijd staat niet stil...Ook niet in Kenia. Toen je er drie jaar geleden voor het eerst was, konden we met moeite telefonisch contact houden. Nu kunnen we, heel fijn, dagelijks bijlezen. :)
    En "onze" jongens worden dan geen wereldkampioen, ze hebben wel wat laten zien! De sfeer was goed en iedereen heeft ervan genoten.
    Ook in jullie geval is het misschien een domper dat je werk van vorig jaar over moet doen, maar als het dadelijk weer helemaal toppie is, is toch ook iedereen weer tevreden!
    Als de sfeer maar goed is :) Fijne dagen nog x