Day #18 - Hospice

16 juli 2014 - Nyeri, Kenia

De groep wordt vadaag compleet uit elkar getrokken. 6 deelnemers gaan werken bij het weeshuis, 7 gaan er naar de school, ik ga met 7 deelnemers naar het hospice en Aidan gaat met Rowan op pad om het verzamelde geld uit te geven.

We komen om 9:30 aan bij hetnhospice en worden ontvangen met thee. Na een kort praatje over de werkzaamheden van het hospice krijgen we een rondleiding.

Daarna schuiven we aan bij de wekelijkse ceremonie. Op woensdag komen de patienten naar het hospice toe om samen te bidden. Ook komt er een advocaat om te vertellen over de rechten van nabestaanden en de dingen die je moet regelen om alles netjes achter te laten. Er worden geen patienten opgenomen in dit hospice, op de overige 5 weekdagen gaat het personeel met de auto op huisbezoek in de Mount Kenya regio.

Ons bezoekje aan de stad daarna levert een tas vol eten op voor in de bus naar Samburu.

In de avond was ik met Rowan, Joyce, Aidan en Martin uitgenodigd om te gaan eten bij Mary. Ik beschouw haar als mijn Afrikaanse mama. Samen met Michelle, die in 2011 mee was hebben we een mooie band gekregen die zich de laatste tijd voornamelijk via facebook in stand houdt. We aten heerlijke rijst en daarna zong ik nog wat met Zena, hun aangenomen dochtertje.